Conversie optimalisatie landingspagina tips

Conversie optimalisatie landingspagina tips

Hoe kun je de conversie op je landingspagina verhogen? 

Een vraag die graag iedereen beantwoord wil zien. In dit artikel geef ik je een aantal tips die gegarandeerd gaan zorgen voor een betere conversie op jouw landingspagina.

Optimaliseer je titel

De headline en of subline of de titel van een landingspagina moet voorzien zijn van de volgende kenmerken:

1 de pijn (welke pijn ervaart de klant nu)

2 de oplossing (wat heb je te bieden?)

3 het eindresultaat (wat ervaart de klant na de oplossing)

4 een garantie (welke zekerheid geef je de klant)

5 een tijdsperiode (binnen wat voor tijd kun je de pijn wegnemen.

Je mag een gedeelte van deze punten ook laten zien in een subline maar mijn advies is om deze in de headline van je landingspagina te plaatsen.

Voorbeeld van een geoptimaliseerde titel

Voorbeeld: als je een product of dienst verkoopt waarmee je iemand helpt om beter te slapen dan zou de headline van je landingspagina er zo uit kunnen komen zien.

Slaap je slecht? Ontdek hoe je met deze techniek binnen 14 dagen gegarandeerd weer slaapt en overdag weer bruist van de energie.

Optimaliseer je titel voor een hogere betere conversie

Zoals je ziet heb ik alle eerdere genoemde elementen meegenomen in deze titel. Wil je jouw titel nog wat krachtiger maken dan zou je kunnen werken met subtitel of subline. Bijvoorbeeld: Ruim 743 mensen gebruiken onze bewezen methode en slapen lekker en bruisen overdag weer van de energie.

Conversie verhogen met testimonials

Om vertrouwen te creëren bij de bezoekers zou je gebruik kunnen maken van  testimonials, of reviews. Dit draagt bij aan betrouwbaarheid en conversie van je product of dienst. Indien je van je klant die een review geeft een foto van hem of haar mag gebruiken voor de testimonial dan is dat echt een aanrader. Dit geeft nog meer vertrouwen.

Trust logo’s op je website geven vertrouwen

Een ander element om te zorgen voor een betere of hogere conversie op jouw landingspagina is het gebruik van trustlogo’s. Stel voor dat jouw training of cursus goedgekeurd is door een bekende branche vereniging dan kan dit van waarde zijn voor de bezoeker van jouw landingspagina mits je dan ook het logo van de branchevereniging laat zien op je website.

Stel dat je voor Philips een training hebt verzorgd om zo medewerkers te helpen zich overdag energierijker te laten voelen en je hebt daar jouw training mogen geven dan zou je het Philips logo kunnen gebruiken. Vraag natuurlijk wel vooraf aan jouw opdrachtgever of je het logo mag gebruiken.

Creëer schaarste op je landingspagina

Een andere manier om je conversie te verhogen is de volgende tip. Zorg ervoor dat je een schaarste creëert op je landingspagina. Denk hierbij aan schaarste van tijd (nog 2 uur) of denk in schaarste van aantallen (nog slechts 5 beschikbaar)

Voorbeeld schaarste in aantallen.

Voorbeeld 1:

Download het Ebook om voortaan vol energie de dag te beginnen( nog 5 exemplaren beschikbaar)

Conversie verhogen door schaarste in aantallen

 

Voorbeeld 2:

Download vandaag nog het ebook. Je hebt nog 23 uur en 59 minuten en 14 seconden de tijd  om dit ebook te downloaden. Een countdown timer zorgt echt voor een betere conversie.

Conversie verhogen door schaarste van tijd Countdown timer

Voorbeeld 3: Je kunt deze techniek ook combineren.

Download alleen vandaag nog voordat de timer op 0 staat het ebook. Nog maar 3 exemplaren beschikbaar.

Conversie verhogen op je landingspagina door het toepassen van andere kleuren.

Veel website hebben standaard huisstijl kleuren. Deze kleuren zorgen voor een mooi geheel maar zorgen meestal niet voor een betere conversie (meer aanvragen op je landingspagina) door een extreem afwijkende kleur te gebruiken vraag je aandacht van de bezoeker. Sterker nog de  bezoeker kan er niet omheen.

Belangrijke kleuren (kleurcodes) om je conversie te verhogen.

  • Groen #00b500
  • Geel #f3dc0d
  • Rood #f70000
  • Oranje #f77f00
  • Blauw #007bbf

Let op: welke kleur het beste werkt is afhankelijk van de bestaande huisstijl kleuren. Achter de kleuren staan de kleurcodes die je zou kunnen gebruiken

Conversie verhogen door Fake notifications

Wat zijn fake notifications? Je kent ze wel die popups waarin staat dat er zojuist een boeking is gedaan of een product is gekocht. Dit is echter niet altijd waar maar zorgt wel voor meer trust bij andere bezoekers. Ben je op zoek naar een wordpress plug-in voor fake notificaties check dan deze link.

Conversie verhogen door Fake notifications

Software voor het verhogen van je conversie

Er zijn nog meerdere manieren om je conversie te verhogen maar die kun je terug vinden in andere blog artikelen. Wil je echt de hoogste conversie realiseren dan adviseer ik je om Leadpages eens 14 dagen te testen. Leadpages is wereldwijd het meest gebruikte platform om landingspagina’s te realiseren. In deze software staat ook een tool die je constant tips geeft om je conversie te verhogen. Echt een aanrader als je wilt knallen met je landingspagina’s

Klik op deze link om je conversie op je landingspagina te verhogen. Na het klikken op deze link kun je er voor kiezen om Leadpages 14 dagen te proberen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *