Conversie verhogen met afbeeldingen

Conversie verhogen met afbeeldingen

We kennen allemaal wel het spreekwoord: Een beeld zegt meer dan 1000 woorden maar waarom doen we daar dan niks mee.

Wat denk je bij het zien van deze foto? Juist

Hart heel

Wat denk je na het zien van onderstaande foto juist

Hart gebroken

Een afbeelding maakt dus direct heel veel duidelijk daarom is het ook van belang dat je foto’s, afbeeldingen gebruikt om de conversie te verhogen op je landingspagina. Maar zorgt een afbeelding dan direct voor een hogere conversie? Niet direct maar een afbeelding kan wel bijdragen aan het gevoel van iemand die een landingspagina bezoekt.

Welke afbeeldingen verhogen de conversie?

Natuurlijk wil je graag weten wat voor foto’s je nu het beste kunt gebruiken. Het is een beetje afhankelijk van wat voor gevoel je de website bezoeker wilt geven.

Voorbeeld case: stel je verkoopt een product wat mensen helpt beter te slapen zodat ze overdag meer energie over hebben dan zou je de volgende 2 afbeeldingen kunnen gebruiken voor een betere herkenbaarheid en wellicht ook een hogere conversie.

Als mensen bijvoorbeeld een landingspagina bezoeken waar ze de oplossing kunnen vinden voor hun probleem dan zou je dus in een foto het eindresultaat kunnen laten zien wat mensen ervaren na aankoop van jouw product of dienst. Bijvoorbeeld: iemand die slecht slaapt heeft vaak weinig energie. Je kunt dus hieronder een vrouw laten zien die bruist van de energie.

Wil je herkenbaarheid creëren op jouw pagina zodat de klant zich direct herkend in het probleem dan zou je bijvoorbeeld een man kunnen laten zien die aan het piekeren is.

Beiden foto’s creëren herkenbaarheid en het gaat erom dat jij dat gevoel, fijne of negatieve gedachten kunt creëren op jouw landingspagina

Wat werkt beter, gedachte, afbeelding of video?

Dit is afhankelijk van de website bezoekers. De ene persoon is gevoelig en de ander is meer analytisch ingesteld dus je zou een mix kunnen maken. Zorg er wel altijd voor dat je iets laat zien van het eindresultaat wat mensen behalen want dat is wat iedereen wil.

Wil jij ook je conversie verhogen op je landingspagina? Bekijk dan ook van één van mijn eerdere gepubliceerde artikelen.

Conversie verhogen, seo landingspagina, Micro commitment . Heb je de kennis vergaard en wil je echt je eigen landingspagina gaan maken dan adviseer ik je om eens te kijken naar Leadpages. Leadpages geeft je de mogelijkheid om met een drag and drop systeem pagina’s te maken die zorgen voor een hogere conversie. Je kunt Leadpages nu tijdelijk 14 dagen proberen Mits deze actie nog geldig is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *